Hannes valloitti ‪#‎linnanjuhlat‬-hashtagin. Robotit lauloivat kuorossa.

Desktop on uusi printti.
Mobiili on uusi musta.
Data on uusi öljy.

Tämä on twiittianalyysi #linnanjuhlat-hashtagin twiiteistä.

  • Otanta aikaikkunassa 1.12. klo 00.00 – 7.12. klo 23.59.
  • Analysissä on huomioitu kaikki twiitit, joissa on esiintynyt #linnanjuhlat hashtag.
  • Lähes 44% twiiteistä levisi retwiittien, eli uudelleen twiittaamisen kautta. Kiinnostava sisältö madaltaa jakamisen kynnystä. Kohinan keskellä omalle twiitille saa lisää huomioarvoa uniikilla sisällöllä, osuvilla hashtageilla, linkeillä sekä kuvilla.
  • Uniikeista twiittaajista noin 46% twiittasi useammin kuin yhden kerran viikon aikana.
  • Lähes kolmanneksella kerran tai useammin jollain hashtagilla twiitanneista uniikeista twiitaajista on 100-500 seuraajaa. Enemmän kuin 1000 seuraajaa omaavat uniikit (noin 11%) pystyvät vaikuttamaan sisällöllään suurempiin massoihin. Tuhansia seuraajia omaavat uniikit voitaneen laskea Twitterin mielipidevaikuttajiksi, joiden twiiteillä on paljon painoarvoa.
  • Parhaimmillaan aiheeseen liittyviä twiittejä on julkaistu 255 twiitin minuuttivauhdilla. Tämä tapahtui 6.12.2014 klo 21.11. Täältä löydät TPM (tweets per minute) –referenssejä TV-ohjelmien osalta.
  • Lähes 70% twiiteistä on julkaistu mobiililaitteilla: Mobiili on uusi musta ja livetapahtumien kohdalla reaaliaikainen keskustelu ovat tätä päivää.
  • Sotaveteraani Hannes Hynönen keräsi eniten mainintoja twiiteissä. Muita suosittuja nimiä olivat Elastinen, Teemu Selänne, Sofi Oksanen sekä Saku Koivu.
  • Poikkeuksellisen suuri määrä (~5,6%) #linnanjuhlat-hashtagin sisältävistä twiiteistä on julkaistu robottien toimesta. Näiden tarkoitus on markkinoida omaa sisältöään suurta yleisöä keräävien hashtagin avulla. Robottien twiitit julkaistaan automaattisesti ohjelmakoodin avulla.
  • @mobileappsmobi, @mobileapps___ sekä muut robotit aktivoituivat 6.12. noin klo 19.22 #linnanjuhlat hashtagin ’trendatessa’ eli sillä hetkellä, kun hashtag sai huomattavan määrän twiittejä minuutissa. Tämän jälkeen robotit alkoivat käyttämään twiiteissään #linnanjuhlat-hashtagia ja jatkoivat spämmäämistään niin kauan, kuin Twitterin rajapinnan kautta saatavan ’trending-datan’ joukossa mainittiin #linnanjuhlat-tunniste.

Voit tehdä lisäkysymyksiä tai antaa palautetta twiittaamalla allekirjoittaneelle.

 theMartti_Analysis_Linnanjuhlat_2014.001

theMartti_Analysis_Linnanjuhlat_2014.002

theMartti_Analysis_Linnanjuhlat_2014.003

theMartti_Analysis_Linnanjuhlat_2014.004

theMartti_Analysis_Linnanjuhlat_2014.005

theMartti_Analysis_Linnanjuhlat_2014.006

theMartti_Analysis_Linnanjuhlat_2014.007

theMartti_analysis_Linnanjuhlat_2014_wordcloud

 

Kirjoittaja on sosiaalisen TV:n tuottaja. Martti Lindholm kirjoittaa ilmiöistä, mittaamisesta, sosiaalisen median palveluista, sekä niiden integroimisesta osaksi sisältöjä. Piristääkseen itseään sekä ympäristöään, allekirjoittanut pyörittelee myös dataa ja visualisoi sitä mielenkiintoisempaan muotoon.

Kuvat: MTV Katsomo, Atte Kajova MTV Uutiset

TWITTER @theMartti || LINKEDIN theMartti || INSTAGRAM @theMartti
TUMBLR themartti.tumblr.com || BLOG blog.theMartti.com

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s