Tahdon keskustelua digitaalisesti

Desktop on uusi printti.
Mobiili on uusi musta.
Data on uusi öljy.

Tämä on twiittianalyysi #tahdon, #tahdon2013, #tahdon2014 ja #metahdomme hashtagien twiiteistä.

  • Otanta aikaikkunassa 24.11. klo 00.00 – 30.11. klo 23.59.
  • Analysissä on huomioitu kaikki twiitit, joissa on esiintynyt yksi tai useampia aiheeseen liittyviä hashtageja (#tahdon, #tahdon2013, #tahdon2014 ja #metahdomme).
  • Suosituimmat ja aktiivisimmat hashtagit olivat #tahdon sekä #tahdon2013.
  • Lähes 59% twiiteistä levisi retwiittien, eli uudelleen twiittaamisen kautta. Kiinnostava sisältö madaltaa jakamisen kynnystä. Kohinan keskellä omalle twiitille saa lisää huomioarvoa uniikilla sisällöllä, osuvilla hashtageilla, linkeillä sekä kuvilla.
  • Uniikeista twiittaajista noin 47% twiittasi useammin kuin yhden kerran viikon aikana.
  • Lähes kolmanneksella kerran tai useammin jollain hashtagilla twiitanneista uniikeista twiitaajista on 100-500 seuraajaa. Enemmän kuin 1000 seuraajaa omaavat uniikit (noin 10%) pystyvät vaikuttamaan sisällöllään suurempiin massoihin. Tuhansia seuraajia omaavat uniikit voitaneen laskea Twitterin mielipidevaikuttajiksi, joiden twiiteillä on paljon painoarvoa.
  • Parhaimmillaan aiheeseen liittyviä twiittejä neljällä eri hashtagilla on julkaistu 697 twiitin minuuttivauhdilla. Tämä tapahtui 28.11.2014 klo 13.27. Täältä löydät TPM (tweets per minute) –referenssejä TV-ohjelmien osalta, joissa huomioitu ainoastaan yksi sisältöön liittyvä hashtag per sisältö.
  • Noin 63% twiiteistä on julkaistu mobiililaitteilla: Mobiili on uusi musta ja livetapahtumien kohdalla reaaliaikainen keskustelu ovat tätä päivää.

Voit tehdä lisäkysymyksiä tai antaa palautetta twiittaamalla allekirjoittaneelle.
Kuvat: Varpu Helpinen, toimittaja, MTV Uutiset

theMartti_Analysis_Tahdon_Final.001

theMartti_Analysis_Tahdon_Final.002

theMartti_Analysis_Tahdon_Final.003

theMartti_Analysis_Tahdon_Final.004

theMartti_Analysis_Tahdon_Final.005

theMartti_Analysis_Tahdon_Final.006

theMartti_Analysis_Tahdon_Final.007

theMartti_tahdon_wordcloud

Kirjoittaja on sosiaalisen TV:n tuottaja. Martti Lindholm kirjoittaa ilmiöistä, mittaamisesta, sosiaalisen median palveluista, sekä niiden integroimisesta osaksi sisältöjä. Piristääkseen itseään sekä ympäristöään, allekirjoittanut pyörittelee myös dataa ja visualisoi sitä mielenkiintoisempaan muotoon.

Kuvat: Varpu Helpinen, toimittaja, MTV Uutiset

TWITTER @theMartti || LINKEDIN theMartti || INSTAGRAM @theMartti
TUMBLR themartti.tumblr.com || BLOG blog.theMartti.com

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s