Sisältö ratkaisee – myös X Factorin voiton.

Pitkäjänteinen yhteisön rakentaminen kannattaa.

Sosiaalisen median data todistaa monia asioita ja sen tulisi ohjata myös työtä sisältöjen suhteen kertoen mitä, milloin ja missä muodossa kannattaisi julkaista, jotta kaikki jaettavuuden potentiaali lunastettaisiin.

Jokainen tykkäys, kommentti, jako, klikkaus ja videokäynnistys vaikuttavat myös siihen, kuinka paljon sisältö näkyy ja kuuluu sosiaalisilla alustoilla eri ihmisten sosiaalisen median virroissa; kiitos algoritmien. Kaikesta huolimatta sisältö ratkaisee niin ”oikeassa maailmassa” kuin myös digitaalisilla alustoilla.

Itse sisällöllä on väliä. Samoin sillä, kenelle sisältöjä tehdään ja viimeisenä tärkein kysymys: miksi? Nämä tosiasiat hämärtyvät harmillisen usein.

X Factor -finaalin kohdalla voiton ratkaisevia tekijöitä voi olla monia: henkilö, taustatarina, biisivalinta, tuomareiden käsikirjoitetut(?) kommentit, esityksen tekninen suoritus niin laulajan kuin myös tv-tuotannon osalta ja se, miten kaikki edellä mainitut onnistuvat herättämään tunteita yleisössä – erityisesti niissä, jotka äänestävät.

Toisaalta, mikäli jos vahva tunneside esiintyjän ja yleisön välille on ehtinyt jo muodostua millään ei ole enää väliä; ei edes sillä, miten illan esitykset onnistuvat. Esiintyjän ja yleisön välistä suhdetta on ollut mahdollista rakentaa ja vahvistaa läsnäololla sekä suoralla vuorovaikutuksella sosiaalisilla alustoilla.

Esiintymislavasta riippumatta esiintyvä muusikko luo jokaisen live-esityksen hetkellä erityisen vuorovaikutussuhteen yleisönsä kanssa, jossa molemmat ruokkivat toisiaan omalla energiallaan ja heittäytymisellään. X-Factorin kohdalla se näkyy, kuuluu ja yhdistää meitä myös täällä Suomessa saakka. Suoran TV-lähetyksen kohdalla myös sosiaalisen median kanavissa.

Toivottavasti Saara Aalto onnistuu finaaliesityksellään herättämään yleisön emootiot oikealla tavalla.

/Martti

 

Kirjoittaja on digitaalisen vuorovaikutuksen strategi sekä viestinnän tekijä. Martti Lindholm kirjoittaa ilmiöistä, mittaamisesta, sosiaalisen median palveluista sekä niiden integroimisesta osaksi brändien tarinankerrontaa sekä sisältöjä.

TWITTER @theMartti || LINKEDIN theMartti || INSTAGRAM @theMartti

Underhood.co’n live-ennustussivulta voit seurata reaaliajassa Matt Terryn ja Saara Aallon some-suosion kehittymistä.

Linkin takana mainio EzyInsights-analyysi puhtaasti datalasit päässä laadittuna.

 

 

 

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s