#theMartti #infografiikka: Some Awards 2014 twiittianalyysi #someawardsfi

Desktop on uusi printti.
Mobiili on uusi musta.
Data on uusi öljy.

Tämä on twiittianalyysi #someawardsfi-hashtagin twiiteistä Some Awards 2014 -tapahtumasta.

Voit tehdä lisäkysymyksiä tai antaa palautetta twiittaamalla allekirjoittaneelle.

#someawardsfi-tuloksista käy ilmi mm seuraavat asiat:

  • Yli 47% #someawardsfi-twiiteistä levisi retwiittien, eli uudelleen twiittaamisen kautta. Kiinnostava sisältö madaltaa jakamisen kynnystä. Kohinan keskellä omalle twiitille saa lisää huomioarvoa uniikilla sisällöllä, osuvilla hashtageilla, linkeillä sekä kuvilla.
  • Uniikeista twiittaajista 43% twiittasi useammin kuin yhden kerran tapahtumapäivän aikana. Suurempi osa twiittaajista nautti #someawardsfi-twiittivirrastaan passiivisemmin.
  • Yli kolmanneksella kerran tai useammin #someawards-hashtagilla twiitanneista uniikeista twiitaajista on 100-500 seuraajaa. Enemmän kuin 1000 seuraajaa omaavat uniikit (noin 19%) pystyvät vaikuttamaan sisällöllään suurempiin massoihin. Tuhansia seuraajia omaavat uniikit voitaneen laskea mielipidevaikuttajiksi, joiden twiiteillä on paljon painoarvoa.
  • Parhaimmillaan #someawardsfi-hashtagin sisältäviä twiittejä on julkaistu 80 twiitin minuuttivauhdilla. Tämä tapahtui 11.11.2014 klo 18.16, kun Some Awads -vieraat twiittasivat onnitteluviestejä Alexander Stubbille, joka ei päässyt paikan päälle noutamaan vuoden someaktiivi -palkintoaan. Täältä löydät TPM (tweets per minute) –referenssejä TV-ohjelmien osalta.
  • Noin 74% #someawardsfi-twiiteistä on julkaistu mobiililaitteilla: Mobiili on uusi musta ja livetapahtumien kohdalla reaaliaikainen ”kuiskaamien” tai keskustelu ovat tätä päivää.
  • Twiittaaminen rauhoittui seminaariosuuden sekä palkintoseremonian jälkeen. Joko twiittaajat keskittyivät reaalimaailmassa eteensä ilmestyneisiin ihmisiin ja asioihin tai heidän älylaitteidensa akut alkoivat yksinkertaisesti tyhjenemään.

Ja nyt hyvät naiset ja herrat, sosiaalisen median ystävät. On aika paljastaa graafinen esitys, infografiikka, jonka allekirjoittanut on laatinut aamukahvin äärellä rakkaudesta lajia kohtaan.

theMartti_Analysis_SomeAwardsFI_001theMartti_Analysis_SomeAwardsFI_002theMartti_Analysis_SomeAwardsFI_003theMartti_Analysis_SomeAwardsFI_004theMartti_Analysis_SomeAwardsFI_005SomeAwards Word Cloud

Kirjoittaja on sosiaalisen TV:n tuottaja. Martti Lindholm kirjoittaa ilmiöistä, mittaamisesta, sosiaalisen median palveluista, sekä niiden integroimisesta osaksi sisältöjä. Piristääkseen itseään sekä ympäristöään, allekirjoittanut pyörittelee myös dataa ja visualisoi sitä mielenkiintoisempaan muotoon.

Kansikuva: https://www.flickr.com/photos/someawardsfi2014/

TWITTER @theMartti || LINKEDIN theMartti || INSTAGRAM @theMartti
TUMBLR themartti.tumblr.com || FOURSQUARE MTV #SocialTV HQ
READ #theMartti Daily || 45DW www.45dw.com || BLOG blog.theMartti.com

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s