#Twitter-mainonta rantautui Suomeen

Twitter on nostanut kaupallisia tavoitteitaan Pohjoismaissa.

Suomalaiset voivat nyt mainostaa Twitterissä itsepalvelu-automaatin avulla. Odottelen innolla Twitterin myyntitiimin aktiivisesta ’pommitusta’ Härmän yritysten kohdalla. Sitä ennen on odotettavissa mediatalokierros. Tässä yhteydessä tullaan todennäköisesti julkistamaan myös Nielsenin tai Kantar Median kanssa yhteistyössä toteutettu palvelu, joka mittaa TV-ohjelmien Twitter-suosiota. Aivan kuten MTV:n Some-TV-mittari. Se ennustuksista.

Oma kampanja aktiiviseksi

Screen Shot 2014-11-05 at 18.47.29

Kaikki alkaa määrittelemällä luottokortin ja maksajan tiedot, jonka jälkeen pääset valitsemaan halutun kampanjan, jonka tavoitteena voivat olla seuraavat asiat:
1) Followers
2) Website clicks or conversions
3) Tweet engagement
4) App installs or conversions
5) Leads on Twitter
6) Custom

Tämän jälkeen luot joko uuden mainostettavan twiitin tai valitset nostatettavat twiitit aikaisemmin julkaistujen twiittiesi joukosta.

Kampanjan kohdentaminen tapahtuu joko avainsanojen, TV-ohjelman (ei vielä Suomessa), kiinnostuksen kohteiden tai seuraajien mukaan. Voit myös vaikuttaa millä iOS tai Android -laitteilla tai käyttöjärjestelmän versiolla mainokset voisivat putkahtaa esiin kohteessaan.

Vielä ennen julkaisua on syytä määritellä kokonaisbudjetti sekä valinnainen päiväbudjetti kampanjalle. Palvelu toimii mainiosti ja raportointisivu on hyvin informatiivinen. Vertaisin sen toimivuutta Facebookista tuttuun ’boostaukseen.’

Havainnot

Kun oma kampanjani on raksuttanut parin tunnin verran, on hyvin selvää, että orgaanisen tavoittavuuden metsästyksestä tutut lainalaisuudet toimivat myös ”maksettujen twiittien” kohdalla. Kuva-linkki-hashtag -kombo hyvän sisällön yhteydessä toimii yleisesti ottaen paremmin ja maksettujen twiittien kohdalla tämä vaikuttaa suoraan konversioon.

Tätä kirjoittaessa kolmen twiitin kampanjani on saavuttanut lähes 3525 impressiota ja 67 klikkausta, joista 18 on osunut maaliin, eli Twitter-käyttäjä on klikannut itsensä valitsemani linkin taakse. Lisäksi olen saanut 2 uudelleentwiittausta sekä 4 uutta seuraajaa. Tämä kaikki hoikensi allekirjoittaneen budjettia 5,19€.

Uskon vahvasti omin avuin rakentamaani verkostoon ja omalla orgaanisella tavoittavuudella pystyisin saavuttamaan saman tai paremman tuloksen jos ajoitukseni on oikea ja sisältö kohdillaan.

Tavoittavuuden metsästys

Vuorovaikutusta on todella haastavaa ympätä jälkikäteen ”valmiiseen” sisältöön, palveluun, tapahtumaan, yrityskulttuuriin ilman päälleliimaamisen vaikutelmaa. Kokonaisuudesta tulee luontevampi ja tulokset puhuvat puolestaan jos sisällytät osallistamisen sekä vuorovaikutuksen jo konseptisi ytimeen. Näin ne saavat suuremman funktion ja merkityksen aktivoituessaan.
Suosittelen lukemaan 5 ajatusta konseptin tai sisällön suunnitteluun.

Viserrellään!

Kirjoittaja on sosiaalisen TV:n tuottaja. Martti Lindholm kirjoittaa ilmiöistä, mittaamisesta, vuorovaikutuksesta sekä sen integroimisesta osaksi sisältöjä.

TWITTER @theMartti || LINKEDIN theMartti || INSTAGRAM @theMartti
TUMBLR themartti.tumblr.com || FOURSQUARE MTV #SocialTV HQ
READ #theMartti Daily || 45DW www.45dw.com || BLOG blog.theMartti.com

3 kommenttia artikkeliin ”#Twitter-mainonta rantautui Suomeen

    1. Toimiihan tuo. Tosin, omassa yhtälössäni saan hyvällä suunnittelulla ja optimoinnilla todella vahvan orgaanisen näkyvyyden lähes poikkeuksetta. Myös sisältö on todella tärkeä muuttuja.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s